Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013

QR codes: Τα νέα, εμπλουτισμένα barcodes

Τα QR Codes είναι μια μορφή barcodes, η οποία ξεκίνησε πριν χρόνια στην Ιαπωνία, στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλή, λόγω της μεγάλης χωρητικότητας αποθήκευσής τους και της ταχύτατης αναγνωσιμότητας τους. Στις μέρες μας QR codes θα συναντήσετε σε περιοδικά, διάφορα έντυπα, κάρτες μαγαζιά, κτίρια, ακόμα και μπλουζάκια.
Ουσιαστικά πρόκειται για μία ετικέτα αποτελούμενη από διαφορετικά σύμβολα,οπτικά αναγνώσιμη από μηχανήματα και η οποία είναι ενσωματωμένη σε ένα αντικείμενο με εγγεγραμμένες πληροφορίες σχετικές με το αντικείμενο αυτό.


Πως λειτουργούν τα QR codes;

Η δημιουργία ενός QR Code είναι δωρεάν και πολύ εύκολη. Υπάρχουν διάφορα εργαλεία online, στα οποία πρώτα εισάγετε την πληροφορία που θέλετε να αποθηκευτεί, πχ. ένα link, έναν αριθμό, κείμενο ή SMS, επιλέξτε μέγεθος, S, M, L, XL και μετά το αναπαράγετε. Αυτή την εικόνα μπορείτε να την εκτυπώσετε πάνω σε ένα έντυπο, την κάρτα σας ή να την αξιοποιήσετε με κάποιον άλλον τρόπο.Στη συνέχεια, ένας χρήστης smartphone, μπορεί κατεβάζοντας απλά μια εφαρμογή η οποία «διαβάζει» QR codes (QRReader), να σκανάρει με το κινητό του σε δευτερόλεπτα την εικόνα και να μεταφερθεί αυτόματα μέσα από τον browser του κινητού σε ένα site, ή να πάρει τηλέφωνο έναν αριθμό ή να διαβάσει κάποιο κείμενο κ.ο.κ.

Που μπορούν να εφαρμοστούν;

Στην ουσία δεν υπάρχει περιορισμός για το μέγεθος της πληροφορίας που μπορεί να μοιραστεί κάποιος με ένα QR Code. Μπορεί να είναι ένα link, ένα Video ή ένα ολόκληρο eBook. Θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε QR Codes σε:
επαγγελματικές κάρτες, στο μπροστά ή πίσω μέρος τους
διαφημιστικά φυλλάδια ή άλλο προωθητικό έντυπο υλικό
εταιρικά αυτοκίνητα, φορτηγά κτλ.
ετικέτες προϊόντων και συσκευασίες
σε κονκάρδες ή ταμπελάκια κατά τη διάρκεια ενός event ή έκθεσης
σε καταλόγους εστιατορίων και σε καφετέριες
σε εισιτήρια, περιοδικά, βιβλία.

Πως επωφελούνται οι επιχειρήσεις που θα χρησιμοποιήσουν QR codes;

Αρχικά χρησιμοποιώντας αυτού του είδους την τεχνολογία οι σχέσεις με τους πελάτες εδραιώνονται και ισχυροποιούνται.Αυτό συμβαίνει γιατί με τη χρήση των ετικετών αυτών οι πελάτες συμμετέχουν στη διαδικασία της πώλησης και νιώθουν άνετα και πως είναι σημαντική αυτή τους η συμμετοχή.Ευεργετική επίσης είναι και η διαφήμιση που γίνεται στην εκάστοτε εταιρία μέσα από την εφαρμογή των QR codes. Έχοντας συνδέσει π.χ κάποιος την ετικέτα με τις εταιρικές σελίδες στο Facebook και το Twitter, λαμβάνει άμεσα follow και likes. Έτσι αυξάνεται η κινητικότητα των σελίδων και μειώνονται αισθητά τα κόστη προώθησης και διαφήμισης εφόσον οι marketers δεν έχουν λόγο να σχεδιάζουν διαφημιστικές καμπάνιες . Ωστόσο μπορεί να υπάρχουν και κάποια μειονεκτήματα σε περίπτωση που κάποιος δεν ξέρει ή δεν μπορεί να χειριστεί με μεθοδικότητα τα QR codes. Θα πρέπει το περιεχόμενο στο οποίο οδηγείται ο πελάτης σκανάροντας τον κωδικό QR,  να είναι ενδιαφέρον και δυναμικό για να κεντρίσει την προσοχή του. Τέλος θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο σχεδιασμό των QR codes για να επιτευχθεί ασφάλεια και μοναδικότητα στη μετάβαση των συνδέσμων.


Οι δυνατότητες των QR Codes είναι απεριόριστες και στο μέλλον θα παίζουν σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα μας. Σκανάροντας ένα QR Code θα συγκρίνονται τιμές προϊόντων και θα αναζητούνται πληροφορίες για κάποιο μουσειακό έκθεμα ή πίνακα. Κανείς δε θα είναι αναγκασμένος να γράφει πολλές πληροφορίες για κάτι που εκθέτει. Έχοντας το QR code όλα τα απαραίτητα στοιχεία θα είναι συμπτυγμένα σε ένα σύμβολο που θα οδηγεί τον πελάτη σε οτιδήποτε χρειάζεται να μάθει.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου