Τρίτη 13 Αυγούστου 2013

Πως το Facebook μέσω της OpenTable κάνει τις σελίδες της λειτουργικές

Το Facebook έχει ως αποστολή του να κάνει τις σελίδες του λειτουργικότερες. Για το λόγο αυτό πρόσθεσε την εφαρμογή του OpenTable που παρέχει την δυνατότητα κράτησης σε πάνω από 20.000 εστιατόρια της Βόρειας Αμερικής. Ακόμη η εταιρία Rovi πρόσθεσε τη λειτουργία Tv Guide στη σελίδα της επιδιώκοντας να αυξήσει την κινητικότητα της σελίδας και να καταστήσει το Facebook σημαντικό μέσο διαφήμισης.



Αν το Facebook καταφέρει να κάνει χρήσιμες τις σελίδες του θα μπορεί με άνεση να ανταγωνισθεί και να κυριαρχήσει επί των αποτελεσμάτων που παρουσιάζει η Google,το Foursquare ή το Yelp στις αναζητήσεις των χρηστών. Αν κάποιος χρήστης έχει έναν λόγο να χρησιμοποιήσει το Facebook για να αναζητήσει κάτι,αυξάνονται οι πιθανότητες να τσεκάρει τις ειδοποιήσεις του,να στείλει κάποιο μήνυμα ή να περιηγηθεί στην αρχική του σελίδα και να δει διαφημίσεις. Συνήθως όταν κάποιος μπαίνει στο Facebook από το κινητό του και ψάχνει για κάποια συγκεκριμένη σελίδα πιθανόν θα αναζητά πληροφορίες για την επιχείρηση που αφορά η σελίδα ,όπως για παράδειγμα να δει που υπάρχει ανοιχτό υποκατάστημα,τις ώρες λειτουργίας κτλ. Έτσι οι κατάλληλες διαφημίσεις την κατάλληλη χρονική στιγμή,μπορούν με αυτήν την στρατηγική να αποδειχθούν πολύ αποτελεσματικές και θα επιφέρουν κέρδη όχι μόνο στις διαφημιζόμενες εταιρίες αλλά και στο ίδιο το Facebook που θα προσπαθεί να βρει τρόπο για να προσελκύσει περισσότερους πελάτες.

ΧΡΗΣΙΜΟ,ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ

«Θέλουμε να είμαστε παρόντες σε κάθε δείπνο» τονίζει ο J.Mangan, διευθύνων σύμβουλος της OpenTable. Το Facebook είναι η τελευταία εταιρία ανάμεσα στις 600 που συνεργάζονται με την Open Table για να συγκεντρώσουν πελάτες. Οι παραπομπές που κάνει παράγουν μόνο το 5%-10% των 12 εκατομμυρίων κρατήσεων που κάνει η εταιρία μηνιαίως.Οι δύο εταιρίες συνεργάζονται από τον Φεβρουάριο στην εφαρμογή που διαθέτει το Facebook με το όνομα “Places I’ve Eaten App”.
Για να κάνει κάποιος κράτηση απλά επισκέπτεται την σελίδα του εστιατορίου και ακριβώς κάτω από τις ώρες λειτουργίας και την διεύθυνση υπάρχει ένα παράθυρο που ειδοποιεί για τα διαθέσιμα ελεύθερα τραπέζια κοντά στην ώρα επίσκεψης της σελίδας. Το Facebook αυτόματα συμπληρώνει τα στοιχεία στην φόρμα. Πατώντας “Reserve” ο χρήστης λαμβάνει επιβεβαίωση τόσο επιτόπου όσο και με email και έχει την δυνατότητα να ακυρώσει την κράτηση πάλι μέσα απο την σελίδα του εστιατορίου στο Facebook.
Τέτοιου είδους εφαρμογές καθιστούν τις σελίδες των επιχειρήσεων στο Facebook κάτι παραπάνω από απλή κοινωνική παρουσία στο Διαδίκτυο. Στην πραγματικότητα δημιουργούν κέρδη. Η Open Table χρεώνει τα εστιατόρια 1$ για κάθε κράτηση εφόσον οι πελάτες ξοδέψουν πάνω από 43$. Αν τα εστιατόρια αποδώσουν τα έσοδα αυτά στο Facebook θα είναι σίγουρα περισσότερο πρόθυμοι να «αγοράσουν» Likes για την σελίδα τους, ή να προωθήσουν την εικόνα τους στην Αρχική Σελίδα με αποτέλεσμα πάλι οι πελάτες να κάνουν κρατήσεις σε αυτούς. Επομένως και οι δύο έχουν κέρδος το οποίο είναι αλληλοεξαρτώμενο.

Παρ’όλα αυτά το Facebook πρέπει να βρει έναν τρόπο να αλλάξει την συμπεριφορά των χρηστών του σε ότι αφορά την αναζήτηση πληροφοριών. Οι περισσότεροι από μας όταν θέλουμε να αναζητήσουμε κάτι μπαίνουμε στο Google ή στο Yelp σε ότι αφορά τα εστιατόρια, ενώ το Facebook έχει περισσότερη σχέση με δημοσιεύσεις ,νέα και φωτογραφίες. Είναι δύσκολο να αλλάξει τον τρόπο σκέψης και κάποιος να πάει στην εφαρμογή και στο κουτί αναζήτησης να πληκτρολογήσει αυτό που ψάχνει. Σίγουρα όμως είναι ευκολότερη λύση,πιο αποτελεσματική και πιο εύχρηστη για τα smartphones.
 
Περισσότερες πληροφορίες στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου