Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2013

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και Αναζήτηση Εργασίας

Στην σημερινή εποχή η παράθεση προσωπικών πληροφοριών στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης αποτελεί έντονο φαινόμενο,ίσως και αναπόφευκτο.Καθημερινά χρησιμοποιούν το Facebook πάνω από 1 δισεκατομμύριο χρήστες,το Twitter 500 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες ενώ γίνονται πάνω από 3 εκατομμύρια κοινοποιήσεις παρουσίας μέσω του Foursquare! Επομένως είναι ευνόητο ότι χωρίς την απαραίτητη προσοχή κάποιος που χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,είναι αυτομάτως εκτεθειμένος και μπορεί εύκολα ένας τρίτος να έχει πρόσβαση στα δημοσιοποιημένα προσωπικά του δεδομένα. Σαφώς η κατάσταση αυτή δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο και τον τομέα της εργασίας. 


Σύμφωνα με διεξαχθείσες έρευνες:

  • Το 77% των εργοδοτών αναζητούν πληροφορίες στα κοινωνικά δίκτυα προτού προσλάβουν τον υποψήφιο εργαζόμενο και το 35% αυτών έχουν απορρίψει υποψηφίους λόγω των δημοσιεύσεων τους.
  • 1 στους 5 εργοδότες αναζητά υποψήφιους εργαζομένους μέσα από τα sites κοινωνικής δικτύωσης καθώς και παρατηρεί πως αυτοί προβάλλουν την εικόνα και την προσωπικότητα τους σε αυτά. Τα 2/3 αυτών παραδέχονται ότι επηρεάζονται απο το προφίλ κάποιου,ενώ το 25% δηλώνει ότι άλλαξε γνώμη για κάποιον υποψήφιο αφού επισκέφθηκε την σελίδα του με αποτέλεσμα να μην προσληφθεί.
  • Τα ανωτέρω επηρεάζουν κυρίως τους νέους  με φάσμα ηλικιών 16-34 ετών.Ένας στους δέκα χάνει την δουλειά  του λόγω αυτών που ανεβάζει στο μέσο που χρησιμοποιεί.


Πως λοιπόν πρέπει κάποιος να χειριστεί την ψηφιακή του εικόνα ούτως ώστε να προωθήσει ένα ελκυστικό και επαγγελματικό προφίλ;

1. Φρόντισε το προφίλ σου και διέγραψε οτιδήποτε αμφισβητήσιμο

Αρχικά ρύθμισε τις λειτουργίες απορρήτου και τις ρυθμίσεις του λογαριασμού ούτως ώστε να διασφαλίσεις ότι δεν υπάρχουν «τρύπες» από όπου κάποιος να εκμαιεύσει τις προσωπικές σου πληροφορίες. Προσπάθησε να αποκρύψεις τα εξής πεδία:
o Θρησκευτικές και πολιτικές πεποιθήσεις:μπορούν να οδηγήσουν σε διακρίσεις
o Προσωπική κατάσταση: Είναι παράνομο για μία εταιρία να συλλέγει τέτοιου είδους πληροφορίες
o Ακατάλληλες ταινίες,τραγούδια,τηλεοπτικές σειρές:μπορούν να θεωρηθούν αμφιλεγόμενα
o Ακατάλληλες φωτογραφίες,βίντεο και δημοσιεύσεις
o Προσωπική εικόνα προφίλ:αν και είναι ιδιωτικό μπορεί να το δει ο καθένας

2. Κάνε Google τον εαυτό σου


Ψάξε το όνομα σου σε διάφορες μηχανές αναζήτησης και με διαφορετικούς τρόπους για να ελέγξεις τι μπορεί να δει ο εργοδότης σου εάν σε ψάξει στο Διαδίκτυο. Πληκτρολόγησε το όνομα σου,την ηλεκτρονική σου διεύθυνση ή και το τηλέφωνο σου. Σε περίπτωση που βρεις κάτι ακατάλληλο προσπάθησε να το σβήσεις και έχε στο μυαλό σου μία καλή δικαιολογία σε περίπτωση που σου ζητηθεί να απολογηθείς για αυτό.

3. Φρόντισε τo προφίλ των «φίλων» σου και οτιδήποτε έχουν δημοσιεύσει για σένα που μπορεί να φαίνεται αντιεπαγγελματικό

Βασικός στόχος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι η συνεχής αλληλεπίδραση με τους «φίλους» που δημιουργείς στα συγκεκριμένα sites. Η αλληλεπίδραση αυτή κάνει τον οποιοδήποτε χρήστη να αναφέρεται με ή χωρίς την θέληση του σε δημοσιεύσεις φίλων. Φωτογραφίες, βίντεο και posts που σε αναφέρουν και θεωρούνται αποκαλυπτικά μπορούν είτε να σβηστούν είτε να αφαιρέσεις το όνομα σου από αυτά για να μην εμφανίζονται στο προφίλ σου.

4. Συνδέσου με εταιρίες και ανθρώπους που σε ενδιαφέρουν

Εάν φιλοδοξείς να εργασθείς σε μία συγκεκριμένη εταιρία, sites όπως το LinkedIn και Twitter σου παρέχουν την ευκαιρία να συστηθείς και να προβάλλεις τις ικανότητες σου. Και στα δύο αυτά μέσα σου δίνεται η δυνατότητα να μιλήσεις επί προσωπικού με στελέχη και να δημιουργήσεις ομαδικές συζητήσεις που θα οδηγήσουν στην προβολή των γνώσεων και την δημιουργία μίας στενής Διαδικτυακής σχέσης.

5. Δημιούργησε ένα πιο επαγγελματικό προφίλ

Γράψε μία περίληψη για τον εαυτό σου,τις γνώσεις και την εκπαίδευση σου,την τρέχουσα θέση εργασίας σου,την παλαιότερη εργασιακή σου εμπειρία,τα βραβεία που ενδεχομένως έχεις λάβει ή ακόμη και τις συστατικές επιστολές που έχεις συλλέξει από προηγούμενους εργοδότες σου. Με αυτόν τον τρόπο κάνεις ευκολότερη την αναζήτηση  υποψηφίων με συγκεκριμένα προσόντα  από τους εργοδότες και αυξάνεις τις πιθανότητες κάποιος να σε αναζητήσει για τις ικανότητές σου.

Αν και τα social media αρχικά ξεκίνησαν ως τρόπος διασκέδασης και κοινωνικοποίησης, έχουν καταλήξει να είναι βασικός άξονας της καθημερινότητας και συνθέτουν την εικόνα  που προβάλλεται στους μελλοντικούς εργοδότες. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να χειριζόμαστε με διπλωματικότητα και διακριτικότητα τις σελίδες και τις δημοσιεύσεις που αναφέρουν το όνομα και τις ικανότητες μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου